Ahogy mondani szokás, nem érthet mindenki mindenhez maradéktalanul. Ez egy fontos gondolat a hazai cégek piacképességének szempontjából. Tegyük fel, hogy alapítunk egy céget amelynek a terméke egyedülálló, versenyképes és profitábilis. A jó terméken kívül szükségünk van a megfelelő emberekre is, akik a cégünket és a terméket sikeressé teszik. Elképzelhető tehát, hogy habár értünk a termékhez amit gyártunk, azonban a toborzás, piackutatás vagy a cégalapítás körüli feladatok más tapasztalatot igényelnek. Ilyenkor mindenképpen javasolt az adott terület szakértőinek megkeresése és alkalmazása. Sokkal hamarabb érhetünk el eredményeket és könnyebben jutunk el a célunkhoz. Azonban nem csak egy új, de egy már régóta létező márkának, cégnek is lehet szüksége megfelelő szolgáltatókra és az ő segítségükre. A márka ugyan lehet elég erős az önálló toborzáshoz és munkavállalók bevonzásához, de a hazánkban új cégként piacra lépő szereplők folyamatosan változtatják a bérsávokat, mást, jobbat igyekeznek ajánlani a munkavállalóknak, hogy a már jelen lévő cégektől elcsábítsák a dolgozókat, ezért érdemes független szolgáltató segítségét kérni, hogy jobban láthassuk, kik vanak a pályán.

Egy újonnan alakuló cég esetében rendkívül meghatározó lehet, hogy a szolgáltatókat már az elején kiválassza a cég, hogy számos ponton segítséget kapjon a folyamatok kialakításában.

Mivel a magyar munkaerőpiacon véges az elérhető nyitott szakemberek száma, a külhoni magyarok visszacsábítása remek opció lehet. Ebben érdemes például fejvadász-toborzási szakértő céggel együttműködni, akik segíthetnek abban, hogy hogyan szólítsuk meg a külföldön élő szakembereket, akiket haza szeretnénk hozni. Az is  lényeges, hogy milyen csatornán szeretnénk megszólítani a munkavállalókat. Ehhez egy megfelelő marketing szolgáltató tud nekünk olyan reklámanyagokat, marketing stratégiát elkészíteni, amelyek eléggé figyelemfelkeltők ahhoz, hogy a célcsoport érdeklődjön.

Egyetemek és felsőoktatási intézmények gyakran “nyúlnak messzire” nemzetközi együttműködések és alma materek megszólítása révén sikeresen elérhetjük a talán már a diploma után külföldre vándorló szakembereket.

Egy további érdekes szempont lehet, hogy hazánkban gyakran tabuként kezelik a bérek megjelölését egyes pozíciókban, azonban a külföldön élők ehhez többnyire hozzá vannak szokva, hiszen legtöbbször már bérmegjelöléssel kerülnek fel a hirdetések az állásportálokra Nyugat-Európában. Érdemes lehet esetleg ebben kitűnni a piacon, hiszen szimpátiát ébreszthet a munkavállalókban, hogy Magyarországon egyelőre nagyrészt példátlanul közölni merik a bérsávokat egy feladatkörhöz kapcsolódóan.